Speciálně-pedagogické minimum pro učitele. Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Lenka Bittmannová a kol.

 

Speciálně-pedagogické minimum pro učitele. Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Lenka Bittmannová a kol.

Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody  a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. 

 

Dostupnost Skladem (1 ks)
290 Kč
   
Kód produktu 19787
Značka Pasparta
Kategorie Knihy pro rodiče a pedagogy
 

Speciálně-pedagogické minimum pro učitele. Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Lenka Bittmannová a kol.

„Oslovili jsme autory z praxe, vždy odborníky na danou cílovou skupinu. Naším cílem není poskytnout vám podrobné akademické znalosti v rámci jednotlivých diagnóz, ale předat osvědčené rady z praxe, podat vám pomocnou ruku a odpovědět na otázku: „Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami?“

Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací.

Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.

V knize jsou zpracována tato témata:

Děti se specifickými poruchami učení - Žák s ADHD – Dítě s narušenou komunikační schopností - Žák s poruchou autistického spektra - Nadané děti a žáci – možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole - Žák s mentálním postižením - Dítě se sluchovým postižením - Žák se zrakovým postižením - Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku - Žák s poruchou chování a emocí

Podobné produkty

     
  • autismus od a do z obalka Kód: 19371
    Autismus od A do Z. Veronika Šporclová. Pasparta
    Skladem (2 ks)

     Autismus od A do Z. Veronika Šporclová. Pasparta

    Tato publikace se snaží čtivým a srozumitelným způsobem shrnout nejnovější informace o autismu, snaží se např. vysvětlit co to autismus je, jaké jsou jeho možné příčiny, proč se v současné době hovoří o „epidemii“ autismu, jaké vedou cesty k diagnóze, jaké jsou možnosti terapie, vzdělávání.


    320 Kč
       
    Značka: Pasparta
  • Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem. V. Čadilová, Z. Žampachová, Pasparta Kód: 8451
    Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem. V. Čadilová, Z. Žampachová, Pasparta
    Skladem (2 ks)

    Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem. V. Čadilová, Z. Žampachová, Pasparta

    Pro děti předškolního věku a pro děti se sníženými rozumovými schopnostmi.

    Chybějící zpětná vazba ze strany dítěte na sociální podněty rodičů, nepřiměřené sociální chovaní dítěte v rámci širší rodiny i mimo domov vytváří nejen v rodičích, ale i v jejich okolí pochybnosti o správném výchovném působení.


    210 Kč
       
    Značka: Pasparta
  • Tvorba individualnich vzdelavacich planu 1 Tip Kód: 215
    Tvorba individuálních vzdělávacích plánů. Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, Pasparta
    Skladem (3 ks)

    Tvorba individuálních vzdělávacích plánů. Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, Pasparta

    Pro žáky s poruchami autistického spektra

    Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.

     


    270 Kč
       
    Značka: Pasparta
  •  
  • Podpora a zacleneni zaka s autismem do tridniho kolektivu 1 Tip Kód: 216
    Podpora začlenění žáka s PAS do třídního kolektivu, Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, Pasparta
    Skladem (3 ks)

    Podpora začlenění žáka s PAS do třídního kolektivu, Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, Pasparta

    Prevence šikany prostřednictvím besed se spolužáky, rodiči a pedagogy

    jak pracovat s třídním kolektivem, ve kterém je integrováno dítě s poruchou autistického spektra (PAS)? Jak podpořit pozitivní klima ve třídě a předcházet tak šikaně? Kdy je třeba informovat spolužáky dítěte s PAS a jejich rodiče o tom, že do třídy bude takové dítě docházet? Kdy je takováto intervence naopak na škodu? To jsou některé z otázek, na které odpovídají autoři této publikace.


    149 Kč
       
    Značka: Pasparta
  • Vademecum asistenta pedagoga. Jitka Kendíková. Pasparta Kód: 8296
    Vademecum asistenta pedagoga. Jitka Kendíková. Pasparta
    Skladem (2 ks)

    Vademecum asistenta pedagoga. Jitka Kendíková. Pasparta

    Jaká je přesně role asistenta? Jaký je rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem? Jak může škola získat finance potřebné pro vytvoření takové funkce? Publikace se zaměřuje na aktuální téma související s prací asistenta pedagoga a se začleňováním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd.


    290 Kč
       
    Značka: Pasparta
Vazba brožovaná
Počet stran 158

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole: