Popis
Pohádky s piktogramy. Kočička Jůlinka, Kozlíci rohatí. V. Hurtíková., J. Kaláček ilustrace
V knize najdete dvě pohádky napsané formou piktogramů/symbolů. Jsou určeny dětem, které mají potíže s porozuměním psaného a mluveného slova, zejména dětem s poruchou autistického spektra a vývojovou dysfázií. Díky symbolům děti pochopí význam slov, snadno si je zapamatují a naučí se je používat v denním životě.
Text byl upraven pro snadné čtení, byla omezena symbolická slova, metafory a abstraktní pojmy. Barevná výplň rámečků rozlišuje slovní druhy. Ilustrace měly za úkol maximální konkrétnost a lepší chápání vizuální komunikace.
Věty se v knize často opakují, což usnadňuje porozumění textu i jeho čtení a výsledkem je nadšení a spokojenost čtenáře se svou schopností pochopit příběh i v případě, kdy nedokáže přečíst všechna slova.
Tato iniciativa usiluje o přiblížení a stimulaci cesty k četbě každému a pomáhá prolomit bariéry izolace a porozumět světu fantazie mnoha dětem.
První příběh "Kočička Jůlinka" je volným pokračováním knihy "Kocourek Matýsek". Hlavní hrdinkou je krásná a pracovitá kočička, o jejíž ruku se uchází spousta nápadníků. Každý z nich se předvádí, jak nejlépe umí, avšak kočička je odmítá. Podaří se kocourkovi Matýskovi získat její přízeň?
V druhém příběhu "Kozlíci rohatí", jsou hlavními hrdiny 3 kozlíci, kteří při svém putování za zelenou trávou, musí přejít přes most, pod nímž žije krutý obr. Kozlíci musí přijít na to, jak se bezpečně dostat na druhou stranu mostu.
Formát 225 x 225 x 90 mm, počet stran: 64, vazba: knižní vázaná
Recenze:
Obrázkové příběhy Kočičky Jůlinky a Kozlíků rohatých se v naší třídě staly velmi rychle další oblíbenou knížkou. Stejně jako kniha Kocourek Matýsek je v obou příbězích líbivá ilustrace, která spolu s vizualizovaným dějem pomocí piktogramů zaujme každé dítě. V případě dětí s poruchou autistického spektra tohle platí dvojnásob. Děj je napínavý a obsahuje spoustu příležitostí k rozvoji komunikace a povědomí o různých sociálních situacích (například proč si kočička Jůlinka vybrala právě tohoto ženicha? Proč kozlíci rohatí lhali zlému obrovi? Je lež někdy důležitá?). Stále je zde však zachována určitá rutina a možná právě ta děti s poruchou autistického spektra tak poutá. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že i dítě, které nejevilo zájem o psaný text ani příběhy právě u této knihy vydrželo nejen poslouchat ale dokonce text se zájmem sledovat a dožadovat se pokračování. Děti v naší třídě si knihou rádi společně listují, nahlas si ji předčítají, smějí se a povídají si o jejím ději. Je tedy další příležitostí ke společné aktivitě a sdílení svých pocitů!
Podobné produkty
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.