Knihy pro rodiče a pedagogy
Nejprodávanější
Značky

A na mě nikdo nemá čas. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, Pasparta
Cílem publikace je podpořit rodiče dětí s nějakým hendikepem ve výchově jejich sourozenců a pomoci sourozencům těchto dětí pochopit a tolerovat své bratry a sestry. Rodinný život s dítětem např. s poruchou autistického spektra je velmi náročný, na jejich zdravé sourozence jsou často kladeny abnormální požadavky, a to ze strany rodičů i společnosti.

A proč ne? Kendíková Jitka, Mazel Jan, Sládek Adam. Pasparta
Nebývale otevřený rozhovor ředitelky školy se svými student. Obsah knihy tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením .Klára Pragerová, Jana Sirotková. Pasparta
Tato publikace poskytuje komplexní pohled na získání asistenčního psa pro dítě s různým zdravotním postižením a příchod tohoto psa do rodiny. Provede čtenáře celým procesem vzájemného poznávání dítěte a asistenčního psa a předáním psa do rodiny.

Autismus od A do Z. Veronika Šporclová. Pasparta
Tato publikace se snaží čtivým a srozumitelným způsobem shrnout nejnovější informace o autismu, snaží se např. vysvětlit co to autismus je, jaké jsou jeho možné příčiny, proč se v současné době hovoří o „epidemii“ autismu, jaké vedou cesty k diagnóze, jaké jsou možnosti terapie, vzdělávání.

Co vám chce říct vaše dítě s autismem. Maja Toudal, Signe Sønderhousen. Pasparta
Maja předkládá řadu zajímavých a poutavých rad o tom, co dítě nebo dospívající s autismem potřebuje a proč. Kniha se tak může stát pro rodiče a učitele neocenitelným pomocníkem a základním průvodcem rodičovstvím a světem dětí s PAS.

Dospívání, rodičovství a (homo)sexualita. Zdeněk Sloboda. Pasparta
Kniha oslovuje nejen odborníky a odbornice z oblasti pedagogiky, sociologie, kulturálních studií, sociální politiky, antropologie, psychologie či jiných disciplín, ale je určena také pro čtenáře, kteří mají o tuto problematiku zájem a chtějí si o ní udělat ucelenější představu.

Jak na to? – OBLÉKÁNÍ . Hana Zobačová, Tereza Lukešová
Sebeobsluha, do které schopnost se samostatně obléknout patří, je činnost, jíž se děti učí od nejútlejšího věku. Málokterý rodič si ale uvědomí, co všechno sebeobsluha obnáší, jaké schopnosti jsou k ní třeba a že její zvládnutí nemusí být v žádném případě takovou samozřejmostí, za jakou ji považujeme. Dítě musí v mnoha případech provádět složité motorické operace, odlišit od sebe rub a líc, přední a zadní stranu, levou a pravou část. Úkony provádět zrcadlově obráceně proti vzoru, orientovat se na tělesném schématu, poradit si s malými částmi oblečení, najít dva stejné komponenty a mnoho dalších. Publikace Jak na to je názornou pomůckou, která může ke správnému nácviku a osvojení těchto dovedností pomoci.

Jak podpořit dítě s problémovým chováním ve škole. Jana Divoká a kol., Pasparta
V knize je devět příběhů dětí, rodičů a učitelů, které ukazují co nejširší spektrum „problémového chování“ (nejen) ve škole. Prostřednictvím těchto příběhů se autoři snaží naznačit, v jakých směrech mohou různé druhy „problémového chování“ ovlivňovat život dítěte, jeho rodiny a lidí, kteří se podílejí na jeho vzdělávání.

Jak porozumět aplikované behaviorální analýze. Úvod do ABA pro rodiče, učitele a další profesionály. Albert J. Kearney. Pasparta
Aplikovaná behaviorální analýza (ABA) je založena na předpokladu, že chování jedince lze ovlivnit změnami v prostředí a důsledky daného chování. Postupy dané touto analýzou lze využít například pro rozvoj komunikace, učení se novým dovednostem, podpoře sociální interakce či sebeobsluhy nebo eliminaci nežádoucího chování.

Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Pavla Foster Skalová, Alena Kunová, Jana Šarounová. Pasparta
Kniha si klade za cíl ukázat, že mnohdy i malé úpravy a drobná opatření za využití stávajících prostředků a materiálů, které má mateřská škola a rodina k dispozici, mohou vést k rozvoji komunikace a lepšímu dorozumění a interakci s neverbálním dítětem. A to nejen mezi učitelem a dítětem, ale i dětmi navzájem. Autorky nenabízejí složité metody nebo přesně strukturované postupy, ale spíše způsob, jak o podpoře komunikace v dětské skupině přemýšlet a jak pracovat možná trochu poučeněji s tím, co se již v prostředí mateřské školy běžně užívá.

Když běžné postupy selhávají . Hynek Jůn .Pasparta
V České republice prozatím chybí ucelený model sociálních služeb pro lidi s takovýmto typem handicapu, kteří potřebují vyšší míru podpory. Publikace toto téma otevírá, nemá však ambici představit ucelený model práce s lidmi s chováním náročným na péči. Zabývá se hlavně otázkou systémového rozpoznání klienta s vyšší mírou podpory a metodikou práce s lidmi s těžším problémovým chováním pro pečující personál. Autor vychází z osobních zkušeností s klienty a ze supervizí v různých zařízeních. Na konkrétních příkladech ukazuje, jak lze o klientech uvažovat a co s nimi dělat.

Kniha pocitů. Ester Stará, Jana Draberová. Ilustrace Milan Starý. Pasparta
Kniha je určena dětem od osmi let, bez ohledu na to, jestli jsou na své pocity odborníci, nebo jim často nerozumí a lehko se v nich ztratí, jako například některé děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Pracovat s ní mohou děti samy, vhodné je ale číst knihu společně s rodičem, kamarádem či sourozencem, zkrátka s někým, s kým si dítě může o obsahu popovídat. Využít ji mohou také učitelé, psychologové, speciální pedagogové, výchovní poradci a další dospělí, kteří pracují s dětmi. Knížka se velmi dobře hodí i pro práci se skupinou.

Modelování v alternativní a augmentativní komunikaci. Praktická příručka pro rodiče, pedagogické pracovníky, terapeuty a další zájemce o AAK. Pasparta
Kniha vychází z dlouholeté praxe s prací s lidmi s narušenou komunikační schopností (NKS). Ukazuje cestu, jak při učení se řeči vytvořit dětem i dospělým s NKS takové podmínky, jaké mají lidé s běžným vývojem. Publikace obsahuje řadu tipů, jak zábavně a přirozeně zapojit alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) do každodenního života. Ukazuje, jak důležitá je role komunikačního partnera v procesu učení a jak se stát dobrým vzorem a modelem při používání AAK.

O ADHD v dospívání a dospělosti. Markéta Závěrková
Tato publikace shrnuje aktuální poznatky o ADHD. Zaměřuje se na přiblížení projevů a problémů, které zhoršují kvalitu života nejen samotným jedincům, ale také rodičům, pedagogům, vychovatelům, asistentům, lékařům. Odpovídá na nejčastější otázky z praxe a nabízí konkrétní způsoby, jak rizika a negativní účinky ADHD v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění i mezilidských vztahů eliminovat.

Prevence a účinné řešení šikany. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, PASPARTA
U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
Publikace se věnuje problematice šikany u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem. Autoři navrhují nejen její řešení, ale především čtenáře seznamují s možnostmi prevence tohoto jevu, který je u dětí s autismem velmi častý.

Rok I. Jitka Kendíková. Pasparta
Tato publikace se věnuje problematice společného vzdělávání. Připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími doplněnými nebo pozměněnými prováděcími předpisy.

Sám sobě psychoterapeutem aneb Co opravdu pomáhá zvládat úzkosti a deprese. Roman Pešek, Pasparta
Publikace je určena především lidem s různými úzkostnými a depresivními problémy, a také jejich blízkým osobám. Obsah je založený na výpovědích více jak třiceti klientů, kteří odpovídali na otázky, co jim během psychoterapie pomohlo a co jim stále pomáhá, aby své úzkostné a depresivní obtíže lépe zvládali.

Specifika smyslového vnímání u autismu a Aspergerova syndromu. Olga Bogdashina, Pasparta
Kniha se velmi podrobně věnuje specifikům smyslového vnímání u lidí s autismem a s Aspergerovým syndromem. Je určena pro odbornou veřejnost, cenné informace zde však najdou i rodiče dětí s autismem a všichni, kdo se o téma autismu zajímají.

Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením. Marie Najmonová, Martina Lietavcová, Miluše Vítečková. Pasparta
Publikace se zabývá tématem spolupráce učitelů mateřských škol s dalšími institucemi, odborníky a s rodiči, kteří se všichni podílejí na výchově a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Strukturované učení v praxi. Tuckermann/Häußler/Lausmann. Pasparta
Kniha se zabývá praktickým využitím metodiky Strukturovaného učení při výuce žáků s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem v běžných školách. Kniha obsahuje řadu námětů a praktických návodů, jak při výuce žáků s PAS v praxi postupovat.

Škola hrou. Jiří Bréda, Antonín Vacek. Pasparta
Publikace se zabývá aplikováním her a využitím gamifikace ve školním prostředí. Přináší praktické návody a v širších souvislostech popisuje, jakým způsobem lze pomocí her a herních prvků zvýšit motivaci studentů v rámci výuky i nad její rámec. Čtenáři se dozví, jak s gamifikací začít a jak ji krok za krokem aplikovat v praxi. Autoři čtenáře provedou jednotlivými fázemi tvorby gamifikovaného programu, od nastavení prvotních cílů, přes analýzu hráčských typů a jejich motivací až po sběr zpětné vazby a vylepšování programu. V závěru knihy jsou shrnuty konkrétní zkušenosti učitelů, kteří gramifikaci ve vzdělávacím procesu úspěšně využívají. Nechybí ani podrobné portfolio her a odkazy na online hry a pomůcky, které lze ve škole, ale i mimo ni využít

Tvorba individuálních vzdělávacích plánů. Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, Pasparta
Pro žáky s poruchami autistického spektra
Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.