Knihy - ADHD, dyslexie aj.
V naší nabídce najdete pečlivě vybrané knihy zaměřené na téma ADHD, dyslexie aj – od dospívajících a dospělých přes rodiče až po odborníky. Každý titul vám pomůže lépe porozumět, zvládat a podporovat život s touto neurovývojovou odlišností.
Pro koho jsou naše knihy určeny?
-
Dospívající a dospělí hledající porozumění, podporu a osobní zkušenosti.
-
Rodiče a pedagogové, kteří chtějí osvojit nástroje pro lepší komunikaci a podporu dětí s ADHD.
-
Odborníci (psychologové, psychoterapeuti) hledající příklady z praxe a ověřené terapeutické přístupy.
Nejprodávanější
Značky

Tato sada karet nabízí modelové situace zaměřené na zvládání silných emocí – například co dělat, když jsem zklamaný, naštvaný, smutný nebo mám vztek na někoho jiného. Průvodcem dětí je hlavní postava Petr, školák v červeném tričku, který děti provází jednotlivými scénkami. Karty slouží k nácviku společensky vhodných reakcí a pomáhají dětem lépe porozumět vlastním emocím i tomu, jak s nimi pracovat v každodenních situacích.

Druhý díl publikace Rozvoj sociálních dovedností nabízí metodiku práce nejen s osobami s poruchou autistického spektra, ale i s každým, kdo se potýká s obtížemi v porozumění sociálním situacím.

Metodika pro práci s osobami s Aspergerovým syndromem
Tato praktická publikace je zaměřena na podporu rozvoje sociálních dovedností u osob s Aspergerovým syndromem. Obsahuje pracovní listy rozdělené do pěti tematických oblastí: emoce, verbální a neverbální komunikace, mezilidské vztahy a společenské chování. Materiál je vhodný pro využití v pedagogické praxi, v terapii i při domácí podpoře.

Můj sešit plný pocitů. Antje Bohnstedt
Maluj a vyplňuj s Eddiem. Pasparta
Pracovní sešit formátu A4 s obrázky na vybarvování a podněty k popisování vlastních pocitů

Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením. Marie Najmonová, Martina Lietavcová, Miluše Vítečková. Pasparta
Publikace se zabývá tématem spolupráce učitelů mateřských škol s dalšími institucemi, odborníky a s rodiči, kteří se všichni podílejí na výchově a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Jak vyzrát na stres. Dagmar Geisler. Ilustrace Nikolai Renger. Pasparta
Co je to vlastně stres? Jak poznám, že jsem ve stresu? Může být stres i užitečný? A co dělat, aby nám stres neškodil?
Kuba, Hanka a Jenda najdou odpovědi na tyto otázky a na stres si ze všech stran posvítí. Publikace vysvětluje, že se stres může projevovat různými způsoby. Ukazuje jednoduché triky, jak škodlivému stresu v běžném životě předcházet. Bohatě ilustrovaná kniha s napínavým příběhem může sloužit jako odrazový můstek rozhovoru mezi dospělými a dětmi na toto téma. Zároveň publikace může fungovat jako materiál k prvnímu samostatnému čtení v počátečních třídách základní školy.

Kniha pocitů. Ester Stará, Jana Draberová. Ilustrace Milan Starý. Pasparta
Kniha je určena dětem od osmi let, bez ohledu na to, jestli jsou na své pocity odborníci, nebo jim často nerozumí a lehko se v nich ztratí, jako například některé děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Pracovat s ní mohou děti samy, vhodné je ale číst knihu společně s rodičem, kamarádem či sourozencem, zkrátka s někým, s kým si dítě může o obsahu popovídat. Využít ji mohou také učitelé, psychologové, speciální pedagogové, výchovní poradci a další dospělí, kteří pracují s dětmi. Knížka se velmi dobře hodí i pro práci se skupinou.

Já a moje pocity. Rita Diepmann. Pasaprta.
Kniha obsahuje třicet krátkých příběhů, které zrcadlí svět emocí dětí i dospělých a které vycházejí ze situací a zážitků dětem důvěrně známých z každodenního života. Děti příběhy nejprve poslouchají a pak na základě navržených aktivit s tématem příběhů dále pracují. Znovuprožívají ho a vypořádávají se s ním např. formou rolových her, tvořivých aktivit, cest do fantazie nebo experimentováním s gestikou a mimikou. Děti tak rozvíjejí empatii a emoční inteligenci.

Mise dyslexie.Julie McNeill, Rossie Stone a Paul McNeill . Pasparta
Prostřednictvím této knihy se čtenář spolu se třemi superhrdiny – Tvořilkou, Vytrvalákem a Jistíkem – vydává na cestu plnou úkolů i nástrah, které jim do cesty klade podlý pan Dyspicibilia (Pan D). Naši hrdinové jsou silní, rozhodní a kreativní a představují pozitiva, která dyslexie dětem do života může přinést. Plnění úkolů pak podporuje jejich sebevědomí a vytrvalost.

Sexualita, intimita a vztahy - obrázkové karty. Vhodné pro práci ve školce i ve škole. Pasparta
Sada karet pomůže pedagogům a pedagožkám citlivě a s respektujícím přístupem otevřít téma sexuality, intimity a vztahů u dětí v mateřských školách, základních i speciálních školách. Pomůcka jim usnadní edukaci a vysvětlování žádoucího a nežádoucího chování pomocí vizualizace, karty je možné použít při tvorbě pravidel a nastavování hranice v oblasti sexuality, intimity a vztahů v kolektivu.

Radost, smutek nebo vztek? Sada karet pro hru a povídání o emocích. Pasparta
Tato sada 32 karet obsahuje série obrázků k základním emocím, kterými jsou radost, strach, vztek a smutek, ale i k dalším pocitům, se kterými se děti setkávají a někdy si s nimi nevědí rady. Každý „emocionální příběh“ se skládá ze čtyř obrázků; podstatou hry je čtveřice správně seřadit tak, aby utvářely děj. Děti pomocí práce s jednotlivými ději a díky navrhovaným aktivitám rozvíjejí logické myšlení a jazykové kompetence a objevují, že pocity nevznikají samy od sebe, ale často jim něco předchází a mají své „spouštěče“.

Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Pavla Foster Skalová, Alena Kunová, Jana Šarounová. Pasparta
Kniha si klade za cíl ukázat, že mnohdy i malé úpravy a drobná opatření za využití stávajících prostředků a materiálů, které má mateřská škola a rodina k dispozici, mohou vést k rozvoji komunikace a lepšímu dorozumění a interakci s neverbálním dítětem. A to nejen mezi učitelem a dítětem, ale i dětmi navzájem. Autorky nenabízejí složité metody nebo přesně strukturované postupy, ale spíše způsob, jak o podpoře komunikace v dětské skupině přemýšlet a jak pracovat možná trochu poučeněji s tím, co se již v prostředí mateřské školy běžně užívá.

Koloběh vody v přírodě. Naučné obrázkové příběhy pro společné vyprávění a poznávání. Pasparta
Tři kamarádi spolu chodí do třídy. Odpoledne si s mladšími sourozenci často hrají na dvoře za domem. Když se jednou pořádně rozprší, společně začnou přemýšlet, kde se vlastně na obloze bere déšť a proč odtamtud padá na zem. Kamarádi pozorují, jak se voda vsakuje do země a vypařuje se na sluníčku. V kuchyni se pustí do experimentování a zkoumají koloběh vody. Badatelské nadšení větších dětí nakazí i jejich mladší sourozence, kteří by rádi prováděli podobné pokusy ve školce.

Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením .Klára Pragerová, Jana Sirotková. Pasparta
Tato publikace poskytuje komplexní pohled na získání asistenčního psa pro dítě s různým zdravotním postižením a příchod tohoto psa do rodiny. Provede čtenáře celým procesem vzájemného poznávání dítěte a asistenčního psa a předáním psa do rodiny.

O ADHD v dospívání a dospělosti. Markéta Závěrková
Tato publikace shrnuje aktuální poznatky o ADHD. Zaměřuje se na přiblížení projevů a problémů, které zhoršují kvalitu života nejen samotným jedincům, ale také rodičům, pedagogům, vychovatelům, asistentům, lékařům. Odpovídá na nejčastější otázky z praxe a nabízí konkrétní způsoby, jak rizika a negativní účinky ADHD v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění i mezilidských vztahů eliminovat.

Rok I. Jitka Kendíková. Pasparta
Tato publikace se věnuje problematice společného vzdělávání. Připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími doplněnými nebo pozměněnými prováděcími předpisy.

Jak podpořit dítě s problémovým chováním ve škole. Jana Divoká a kol., Pasparta
V knize je devět příběhů dětí, rodičů a učitelů, které ukazují co nejširší spektrum „problémového chování“ (nejen) ve škole. Prostřednictvím těchto příběhů se autoři snaží naznačit, v jakých směrech mohou různé druhy „problémového chování“ ovlivňovat život dítěte, jeho rodiny a lidí, kteří se podílejí na jeho vzdělávání.

Sám sobě psychoterapeutem aneb Co opravdu pomáhá zvládat úzkosti a deprese. Roman Pešek, Pasparta
Publikace je určena především lidem s různými úzkostnými a depresivními problémy, a také jejich blízkým osobám. Obsah je založený na výpovědích více jak třiceti klientů, kteří odpovídali na otázky, co jim během psychoterapie pomohlo a co jim stále pomáhá, aby své úzkostné a depresivní obtíže lépe zvládali.

Obrázkovník pro nácvik správného chování - Etiketa. Pasparta
Tato publikace je určena především dětem od dvou do šesti let, které je dobré seznamovat se základy dobrého chování názornou formou, za užití konkrétních příkladů. Užít tuto knihu ale mohou i děti mladší dvou let nebo naopak děti starší, čerství školáci.Kniha je zpracována přístupnou metodou obrázků, která je srozumitelná dětem s běžným vývojem i dětem s určitým hendikepem, například s deficitem v představivosti, dětem sociálně naivním nebo dětem s poruchou autistického spektra či s opožděným mentálním vývojem

Účelem této publikace je naučit děti bezpečnosti a funkční komunikaci. Kniha je vázána v kroužkové vazbě, je tak jednodušší od sebe oddělit žádoucí a nežádoucí jednání.

Prevence a účinné řešení šikany. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, PASPARTA
U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
Publikace se věnuje problematice šikany u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem. Autoři navrhují nejen její řešení, ale především čtenáře seznamují s možnostmi prevence tohoto jevu, který je u dětí s autismem velmi častý.

Dospívání, rodičovství a (homo)sexualita. Zdeněk Sloboda. Pasparta
Kniha oslovuje nejen odborníky a odbornice z oblasti pedagogiky, sociologie, kulturálních studií, sociální politiky, antropologie, psychologie či jiných disciplín, ale je určena také pro čtenáře, kteří mají o tuto problematiku zájem a chtějí si o ní udělat ucelenější představu.