Knihy a pracovní sešity, Strana 2
- Knihy o autismu
- Knihy - ADHD, dyslexie a jiné ZP
- Pracovní sešity
- Výukové obrázkové karty, nakl. Pasparta
- Pomůcky pro děti s odlišným mateřským jazykem
- Knihy s piktogramy
Nejprodávanější
Značky

Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 3 – Matematika. Soubor 18 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni ZŠ. Jitka Kendíková, ilustrace Marcel Dokoupil. Pasparta.
Soubor 18 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni ZŠ. Slouží zejména k rozvoji slovní zásoby z oblasti matematiky – aritmetiky i geometrie. Žáci se při práci s listy seznámí se základními pojmy, budou zlepšovat jazykové kompetence i logické myšlení. Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjejí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální.

Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 2.Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku vlastivědy. Jitka Kendíková, ilustrace Viktor Svoboda. Pasparta.
Soubor pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat v problematice učiva předmětu vlastivěda. Pochopí základní pojmy, seznámí se s českými pověstmi, s významnými historickými osobnostmi a událostmi, kulturními památkami a zeměpisnými zajímavostmi, symboly české státnosti, českými zvyky a tradicemi a mnoha dalšími tématy.

Já a moje pocity. Rita Diepmann. Pasaprta.
Kniha obsahuje třicet krátkých příběhů, které zrcadlí svět emocí dětí i dospělých a které vycházejí ze situací a zážitků dětem důvěrně známých z každodenního života. Děti příběhy nejprve poslouchají a pak na základě navržených aktivit s tématem příběhů dále pracují. Znovuprožívají ho a vypořádávají se s ním např. formou rolových her, tvořivých aktivit, cest do fantazie nebo experimentováním s gestikou a mimikou. Děti tak rozvíjejí empatii a emoční inteligenci.

Od zápisu do lavice – Grafomotorika.Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka.Ivana Vlková. Pasparta
Pracovní listy obsažené v jednotlivých sešitech této edice slouží k nácviku činností, na které je potřeba se u dětí zaměřovat. Jedná se o úlohy, se kterými mají děti v posledním ročníku školky ještě potíž, a je tedy potřeba více času na jejich stimulaci, a to i v domácím prostředí.

Grafomotorika a koordinace. MUDr. Věra Kleplová, Dobra Pilná. Pasparta.
Kniha je určena všem dětem – jak těm, které grafomotoriku a koordinaci zvládají, tak především těm, které mají s grafomotorikou problémy. Autorky doporučují cvičení podle publikace zejména dětem předškolního věku, dětem s odkladem školní docházky a dětem, kterým byly diagnostikovány některé z následujících obtíží: ADHD, Aspergerův syndrom, autismus a v nejmladším školním věku specifické poruchy učení (SPU). Zapojit se však může každé dítě již ve věku od 2 let.

Počítám, násobím – druhý díl,čísla 6 až 10. Dagmar Šimková.
Soubor pracovních listů k procvičování násobení na 1. stupni ZŠ.Dvoudílný pracovní sešit Počítám, násobím je určen pro práci s dětmi, které na prvním stupni ZŠ potřebují dopomoc v matematice. Cílem je, aby děti porozuměly matematické operaci násobení, aby násobení dokázaly použít i při řešení reálných situací a aby pomocí souvislostí mezi základními početními operacemi dokázaly určit výsledek. Zároveň by si děti měly neustálým opakováním osvojit i pamětné násobení.

Počítám, násobím,čísla 0 až 5 .Dagmar Šimková.
Soubor pracovních listů k procvičování násobení na 1. stupni ZŠ.Sešit obsahuje šedesát pracovních listů s černobílými ilustracemi. Listy jsou zpracovány názorně a zábavnou formou a jsou řazeny od jednodušších po složitější. Materiál doporučujeme zejména dětem se speciálními vzdělávacími potřebami nebo dětem, u kterých je při učení třeba individuální přístup, např. kvůli pomalejšímu tempu práce. Se sešitem lze pracovat ve škole i v domácím prostředí.

Mise dyslexie.Julie McNeill, Rossie Stone a Paul McNeill . Pasparta
Prostřednictvím této knihy se čtenář spolu se třemi superhrdiny – Tvořilkou, Vytrvalákem a Jistíkem – vydává na cestu plnou úkolů i nástrah, které jim do cesty klade podlý pan Dyspicibilia (Pan D). Naši hrdinové jsou silní, rozhodní a kreativní a představují pozitiva, která dyslexie dětem do života může přinést. Plnění úkolů pak podporuje jejich sebevědomí a vytrvalost.

Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole. Pracovní listy s metodickými pokyny pro začleňování žáků s OMJ . Jitka Kendíková, ilustr. Viktor Svoboda. Pasparta
Soubor 30 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat ve školním prostředí a pochopí organizaci i způsob výuky v české škole. Zároveň si také osvojí základní slovní zásobu potřebnou k fungování v českém jazykovém prostředí (jako např. pozdravy, představování, pojmenování členů rodiny, svátků, oblečení, ročních období, předmětů ve škole, zájmových aktivit, zaměstnanců školy atd.)

Vizuomotorické listy, 1. díl Ruka - oko . Ivana Vlková. Pasparta
Dopřejte své ratolesti pár minut denně pro rozvoj zrakového vnímání, rozlišování a souhry oka a ruky. Cílená stimulace vizuomotoriky je v tomto věku nezbytným předpokladem k úspěšnému zvládnutí čtení a psaní. Nejprve je vhodné podpořit spolupráci ruky a oka – nacvičit přesnost, obratnost a to formou hmatové stimulace, manipulací s jednotlivými předlohami v prvním díle (kamínky, párátka, gumičky, filcové předlohy, papírové kartičky).

Úkolníček, 1. díl . Ivana Vlková, ilustr. Libor Drobný . Pasparta
Úkolníček je určen dětem od čtyř let, které se do školy ještě nechystají, ale rády by zkoušely a objevovaly nové výzvy. Obsahuje dvacet šest pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí grafomotoriku, jemnou motoriku, zrakové i sluchové vnímání, časovou i prostorovou orientaci a pozornost.

Obrázkové karty orientace v čase a prostoru – sada hodiny . Vhodné pro práci doma, ve školce i ve škole.
Tato sada karet navazuje na již dříve vydané pomůcky a zaměřuje se na situace, ve kterých se objevuje reálný čas, znázorněný jednou na ručičkových a podruhé na digitálních hodinách. Právě „čtení“ různě uvedených časových údajů – díky stále více postupující digitalizaci – dnešním dětem činí potíže. Přitom znalost klasického znázornění času je stále potřebná pro fungování v každodenním životě a má přesah i do dalších oblastí.

Od zápisu do lavice – zrakové vnímání . Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Ivana Vlková. Paspata
Další díl edice Od zápisu do lavice volně navazuje na předchozí sešity a obsahuje 40 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí zrakové vnímání.

Sexualita, intimita a vztahy - obrázkové karty. Vhodné pro práci ve školce i ve škole. Pasparta
Sada karet pomůže pedagogům a pedagožkám citlivě a s respektujícím přístupem otevřít téma sexuality, intimity a vztahů u dětí v mateřských školách, základních i speciálních školách. Pomůcka jim usnadní edukaci a vysvětlování žádoucího a nežádoucího chování pomocí vizualizace, karty je možné použít při tvorbě pravidel a nastavování hranice v oblasti sexuality, intimity a vztahů v kolektivu.

Když běžné postupy selhávají . Hynek Jůn .Pasparta
V České republice prozatím chybí ucelený model sociálních služeb pro lidi s takovýmto typem handicapu, kteří potřebují vyšší míru podpory. Publikace toto téma otevírá, nemá však ambici představit ucelený model práce s lidmi s chováním náročným na péči. Zabývá se hlavně otázkou systémového rozpoznání klienta s vyšší mírou podpory a metodikou práce s lidmi s těžším problémovým chováním pro pečující personál. Autor vychází z osobních zkušeností s klienty a ze supervizí v různých zařízeních. Na konkrétních příkladech ukazuje, jak lze o klientech uvažovat a co s nimi dělat.

Cestou do Betléma - koledy s piktogramy a notami. Hana Zobačová , ilustr. Klára Weishäupelová-Hockeová,
Kdy jindy než o Vánocích si najdeme čas společně číst a zpívat? Právě při putování za radostí, „Cestou do Betléma“, na sebe bereme největší ohledy a bez dodatků tolerujeme nedostatky druhých. Třeba ty pěvecké nebo čtenářské. Ochotně a rádi vyjasňujeme dětem význam příběhů skrytých v koledách, jejichž texty – plné starých výrazů a neobvyklých spojení – mohou být nejmladším hůř srozumitelné.

Od zápisu do lavice - Orientace v čase a prostoru. Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Ivana Vlková
Smyslem tohoto sešitu je pomoci dětem orientovat se lépe ve vnímání času a prostoru. V tomto věku si děti utvářejí a upevňují představu pojmů včera, dnes a zítra, ráno v poledne, večer, na jaře, v létě, na podzim, v zimě. Tato publikace jim pomůže pochopit příběhy v chronologické návaznosti tak, jak se za sebou udály.

Radost, smutek nebo vztek? Sada karet pro hru a povídání o emocích. Pasparta
Tato sada 32 karet obsahuje série obrázků k základním emocím, kterými jsou radost, strach, vztek a smutek, ale i k dalším pocitům, se kterými se děti setkávají a někdy si s nimi nevědí rady. Každý „emocionální příběh“ se skládá ze čtyř obrázků; podstatou hry je čtveřice správně seřadit tak, aby utvářely děj. Děti pomocí práce s jednotlivými ději a díky navrhovaným aktivitám rozvíjejí logické myšlení a jazykové kompetence a objevují, že pocity nevznikají samy od sebe, ale často jim něco předchází a mají své „spouštěče“.

Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Pavla Foster Skalová, Alena Kunová, Jana Šarounová. Pasparta
Kniha si klade za cíl ukázat, že mnohdy i malé úpravy a drobná opatření za využití stávajících prostředků a materiálů, které má mateřská škola a rodina k dispozici, mohou vést k rozvoji komunikace a lepšímu dorozumění a interakci s neverbálním dítětem. A to nejen mezi učitelem a dítětem, ale i dětmi navzájem. Autorky nenabízejí složité metody nebo přesně strukturované postupy, ale spíše způsob, jak o podpoře komunikace v dětské skupině přemýšlet a jak pracovat možná trochu poučeněji s tím, co se již v prostředí mateřské školy běžně užívá.

Jak na to? - HYGIENA. Hana Zobačová, ilustr. Tereza Lukešová. Pasparta
Sebeobsluha, do které schopnost samostatně udržovat hygienu patří, je činnost, jíž se děti učí již od nejútlejšího věku. A většinou jsou to právě děti samy, které nás, dospělé, ponoukají k tomu, abychom jim dovolili se o sebe postarat bez pomoci a zcela samostatně. Málokterý rodič si ale uvědomí, co všechno sebeobsluha obnáší, jaké schopnosti jsou k ní třeba a že její zvládnutí nemusí být v žádném případě pro dítě takovou samozřejmostí, za jakou ji považujeme. Tato publikace má pomocí rodičům a především jejich dětem, aby se v nelehkém světě hygieny lépe zorientovali.

Od zápisu do lavice, 4. díl. Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Ivana Vlková. Pasparta
Další díl edice Od zápisu do lavice je tady. Volně navazuje na předchozí díly a obsahuje 38 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí percepční a kognitivní dovednosti u předškolních dětí, nebo čerstvých školáků.

Jak porozumět aplikované behaviorální analýze. Úvod do ABA pro rodiče, učitele a další profesionály. Albert J. Kearney. Pasparta
Aplikovaná behaviorální analýza (ABA) je založena na předpokladu, že chování jedince lze ovlivnit změnami v prostředí a důsledky daného chování. Postupy dané touto analýzou lze využít například pro rozvoj komunikace, učení se novým dovednostem, podpoře sociální interakce či sebeobsluhy nebo eliminaci nežádoucího chování.

Koloběh vody v přírodě. Naučné obrázkové příběhy pro společné vyprávění a poznávání. Pasparta
Tři kamarádi spolu chodí do třídy. Odpoledne si s mladšími sourozenci často hrají na dvoře za domem. Když se jednou pořádně rozprší, společně začnou přemýšlet, kde se vlastně na obloze bere déšť a proč odtamtud padá na zem. Kamarádi pozorují, jak se voda vsakuje do země a vypařuje se na sluníčku. V kuchyni se pustí do experimentování a zkoumají koloběh vody. Badatelské nadšení větších dětí nakazí i jejich mladší sourozence, kteří by rádi prováděli podobné pokusy ve školce.

Jak klíčí a roste brambora. Naučné obrázkové příběhy pro společné vyprávění a poznávání. Pasaprta
Pavlík s tatínkem chtějí vědět, jak rostou brambory. Jednoduše zahrabou několik hlíz do květináčů. Pavlík se každý den chodí dívat, co je nového. Dlouho není nic vidět. Pak ale objeví mladý výhonek. Konečně se něco děje! Lístky se pořád zvětšují. Pak jednou rozhrne hlínu – a čeká ho radostný objev. Karty ukazují dětem svět kolem nich. Svět a znalosti, které dospělí mnohdy považují za běžné, ale děti je někdy nemají.

Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením .Klára Pragerová, Jana Sirotková. Pasparta
Tato publikace poskytuje komplexní pohled na získání asistenčního psa pro dítě s různým zdravotním postižením a příchod tohoto psa do rodiny. Provede čtenáře celým procesem vzájemného poznávání dítěte a asistenčního psa a předáním psa do rodiny.

Matyášovy příběhy 2.část - kniha s piktogramy(laminace a kroužková vazba).Vlasta Hurtíková
Tato kniha se zaměřuje na chování dětí a dospělých v různých společenských situacích a snaží se nás vést správným směrem. Je psána formou piktogramů/symbolů, které mají usnadnit porozumění textu a je určena dětem předškolního věku a dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, především dětem s poruchou autistického spektra.

Co potřebují lidé při práci? Sada karet pro hru a povídání o profesích a řemeslech.
Pomocí těchto kartiček se děti naučí poznávat souvislosti mezi předměty nebo nástroji a profesemi a řemesly, ve kterých se využívají. Děti se při práci s touto pomůckou naučí pozorně sledovat a porovnávat, správně přiřazovat, smysluplně doplňovat nebo i jen hádat, co je na obrázku a k jakému povolání předmět patří. K tomu si rozšiřují povědomí a slovní zásobu o jednotlivých zaměstnáních a jsou vedeny k samostatnému vyprávění.

Jak to bude dál? Obrázkové minipříběhy pro pochopení dějových posloupností, rozvoj komunikace a logického myšlení. Obrázkové karty. Pasparta
Tento soubor karet obsahuje osm krátkých dějů s tématem hry. Děti se při práci s kartami zábavnou formou učí chápat dějové posloupnosti, rozvíjejí komunikaci a logické myšlení. Situace jsou vybrané tak, aby je dobře znaly z každodenního života, jsou reálně zobrazené a pro děti zajímavé.