Knihy a pracovní sešity, Strana 3
Řazení produktů
Značky
Výpis produktů
Denní režim doma – obrázkové karty. Pro práci s dětmi doma. Pasparta
Tyto schematické karty Vám pomohou při práci s dětmi v aktivitách plánovaných na celý den. Jednotlivé motivy jsou zaměřeny na pobyt dítěte v domácím prostředí a na vše, co s souvisí s každodenními činnostmi.Karty je možné umístit na stůl, nalepit na komunikační lištu, nebo na nástěnku či lednici. Jsou vhodné pro všechny děti v předškolním věku a na 1. stupni ZŠ i pro děti s určitou diagnózou, pro které je přínosná větší vizuální podpora připravená podle principů strukturovaného učení.
O ADHD v dospívání a dospělosti. Markéta Závěrková
Tato publikace shrnuje aktuální poznatky o ADHD. Zaměřuje se na přiblížení projevů a problémů, které zhoršují kvalitu života nejen samotným jedincům, ale také rodičům, pedagogům, vychovatelům, asistentům, lékařům. Odpovídá na nejčastější otázky z praxe a nabízí konkrétní způsoby, jak rizika a negativní účinky ADHD v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění i mezilidských vztahů eliminovat.
Jak na to? – OBLÉKÁNÍ . Hana Zobačová, Tereza Lukešová
Sebeobsluha, do které schopnost se samostatně obléknout patří, je činnost, jíž se děti učí od nejútlejšího věku. Málokterý rodič si ale uvědomí, co všechno sebeobsluha obnáší, jaké schopnosti jsou k ní třeba a že její zvládnutí nemusí být v žádném případě takovou samozřejmostí, za jakou ji považujeme. Dítě musí v mnoha případech provádět složité motorické operace, odlišit od sebe rub a líc, přední a zadní stranu, levou a pravou část. Úkony provádět zrcadlově obráceně proti vzoru, orientovat se na tělesném schématu, poradit si s malými částmi oblečení, najít dva stejné komponenty a mnoho dalších. Publikace Jak na to je názornou pomůckou, která může ke správnému nácviku a osvojení těchto dovedností pomoci.
Od zápisu do lavice - Sluchové vnímání. Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Ivana Vlková
Tento pracovní sešit edice Od zápisu do lavice obsahuje 45 pracovních listů se cvičeními, které zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání (např. kolik slabik má slovo, jakou hlásku ve slově slyším, trénink sluchové paměti, hláskování slov, posloupnosti – co je před, za, skládání slov do věty apod.). Úlohy jsou koncipovány tak, aby se zároveň zapojilo co nejvíce smyslů a rozvíjela se jemná motorika i grafomotorika.
Co patří k sobě? Obrázkové výukové karty pro rozvoj logického a abstraktního myšlení
Děti se učí rozpoznat společné znaky a souvislosti různých předmětů a dávat věci do skupin. Jaké věci patří k sobě? Co mají tyto věci společného? A co je naopak odlišuje od ostatních předmětů? Obrázkové karty jsou ideální pomůckou pro každodenní použití u předškolních dětí a ve školách jako nástroj pro rozvoj vyjadřování, logického a abstraktního myšlení. Své uplatnění najdou i při logopedické práci s dítětem a dokonce i při výuce cizích jazyků, nebo při práci s dětmi s PAS.
Od zápisu do lavice - Předmatematické představy. Ivana Vlková ,Honza Smolík. Pasparta
Tato publikace je určena dětem v předškolním věku od 5 do 7 let.Jeho cílem je rozšířit dětem obzory v oblasti matematických představ, které je třeba rozvíjet již před nástupem školní docházky. Obsahuje 38 pracovních listů se cvičeními, které zábavnou formou rozvíjejí předmatematické představy- počítání na prstech v oboru 1 až 10, základní geometrické tvary, posloupnosti – kdo je první, poslední, uprostřed.
EMOCE-Obrázkové karty pro porozumění emocím a rozvoj sociálních dovedností
Sada obsahuje 30 barevných karet, na nichž jsou zobrazeny každodenní situace ze života dětí a rodiny. Děti pomocí situací poznávají pocity, které samy znají, učí se je pojmenovávat a formou hry se zdokonalují v sociálních dovednostech a trénují svoji emoční inteligenci.
Rok I. Jitka Kendíková. Pasparta
Tato publikace se věnuje problematice společného vzdělávání. Připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími doplněnými nebo pozměněnými prováděcími předpisy.
Autismus od A do Z. Veronika Šporclová. Pasparta
Tato publikace se snaží čtivým a srozumitelným způsobem shrnout nejnovější informace o autismu, snaží se např. vysvětlit co to autismus je, jaké jsou jeho možné příčiny, proč se v současné době hovoří o „epidemii“ autismu, jaké vedou cesty k diagnóze, jaké jsou možnosti terapie, vzdělávání.
Od zápisu do lavice. Ivana Vlková, Honza Smolík. Pasparta
Pracovní sešit je určen pro budoucí školáky.Sešit obsahuje 50 pracovních listů se cvičeními, které zábavnou formou rozvíjejí percepční a kognitivní dovednosti (např. schopnosti zrakové, prostorové, sluchové, dále grafomotoriku, vizuomotoriku, řeč, logické myšlení, paměť, předmatematické představy, ale i sociální a emoční dovednosti a orientaci v časové a dějové posloupnosti).
A na mě nikdo nemá čas. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, Pasparta
Cílem publikace je podpořit rodiče dětí s nějakým hendikepem ve výchově jejich sourozenců a pomoci sourozencům těchto dětí pochopit a tolerovat své bratry a sestry. Rodinný život s dítětem např. s poruchou autistického spektra je velmi náročný, na jejich zdravé sourozence jsou často kladeny abnormální požadavky, a to ze strany rodičů i společnosti.
Specifika smyslového vnímání u autismu a Aspergerova syndromu. Olga Bogdashina, Pasparta
Kniha se velmi podrobně věnuje specifikům smyslového vnímání u lidí s autismem a s Aspergerovým syndromem. Je určena pro odbornou veřejnost, cenné informace zde však najdou i rodiče dětí s autismem a všichni, kdo se o téma autismu zajímají.
Sám sobě psychoterapeutem aneb Co opravdu pomáhá zvládat úzkosti a deprese. Roman Pešek, Pasparta
Publikace je určena především lidem s různými úzkostnými a depresivními problémy, a také jejich blízkým osobám. Obsah je založený na výpovědích více jak třiceti klientů, kteří odpovídali na otázky, co jim během psychoterapie pomohlo a co jim stále pomáhá, aby své úzkostné a depresivní obtíže lépe zvládali.
Pohádka o Otesánkovi. Hana Zobačová, Pasparta (s piktogramy)
Známá pohádka od K.J.Erbena je zpracovaná do podoby textů s piktogramy, které odrážejí podobu věty, a pomáhají tak pochopit a vnímat větnou stavbu, napomáhají v mluvení i čtení a podporují čtenářské i předčtenářské dovednosti. Každý slovní druh je označen jinou barvou.
Matematické minutovky 8. ročník / 2. díl
Publikace navazuje na řadu Matematických …minutovek pro předcházející ročníky ZŠ. Příklady jsou zaměřeny na všestranné procvičování matematických vědomostí a dovedností.
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů. Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, Pasparta
Pro žáky s poruchami autistického spektra
Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.
Prevence a účinné řešení šikany. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann, PASPARTA
U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
Publikace se věnuje problematice šikany u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem. Autoři navrhují nejen její řešení, ale především čtenáře seznamují s možnostmi prevence tohoto jevu, který je u dětí s autismem velmi častý.
Dospívání, rodičovství a (homo)sexualita. Zdeněk Sloboda. Pasparta
Kniha oslovuje nejen odborníky a odbornice z oblasti pedagogiky, sociologie, kulturálních studií, sociální politiky, antropologie, psychologie či jiných disciplín, ale je určena také pro čtenáře, kteří mají o tuto problematiku zájem a chtějí si o ní udělat ucelenější představu.
Čertice Dorka. Klára Smolíková. PASPARTA
Rozverná knížka čtenářům představí známá rčení, přirovnání a ustálená spojení, která v dětských očích mohou nabývat zcela jiných významů. Když utíká mléko, vidí ho děti stejně jako Dorka pelášit po cestičce. Kdo vzal nohy na ramena, si ty nohy na ramena opravdu zavěsil.
A proč ne? Kendíková Jitka, Mazel Jan, Sládek Adam. Pasparta
Nebývale otevřený rozhovor ředitelky školy se svými student. Obsah knihy tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Vztahy, intimita a sexualita lidí s autismem (APLA)
Pro děti předškolního věku a pro děti se sníženými rozumovými schopnostmi.
Publikace zahrnuje témata ze semináře Sexualita u lidí s mentalním postižením, obsahuje vzor Protokolu sexuality, intimity a vztahů, k jehož vzniku seminář směřuje.
