Svět kolem nás, Prvouka
Svět kolem nás – pomůcky pro prvouku a děti s autismem
Kategorie Svět kolem nás / Prvouka nabízí výukové pomůcky pro děti s autismem a se speciálními vzdělávacími potřebami. Materiály podporují rozvoj porozumění, poznávání přírody, prostředí a každodenního života. Kartičky, pracovní listy a didaktické hry umožňují hravé a strukturované učení, zvyšují motivaci dětí a pomáhají nemluvícím dětem lépe komunikovat. Pomůcky jsou vhodné pro domácí výuku i školní prostředí.
Nejprodávanější
Značky

Obrázková čítanka, velká sada - Globální čtení
Malé děti využijí obrázkovou čítanku jako jednoduché loto, při logopedii jim napomůže k rozšíření slovní zásoby a je také ideální pomůckou k prvnímu čtení, především globální metodou. Obrázky napomáhají porozumění textu. Výuková pomůcka pro děti s problémy se čtením a pro děti se spec. vzdělávacími potřebami (dysfázie, autismus, mentální znevýhodnění)

Dopravní prostředky - velikosti. Strukturovaná výuková pomůcka
Laminovaný strukturovaný úkol pro malé děti. Jejich úkolem je roztřídit obrázky dopravních prostředků podle velikosti. Aktivita je také vhodná pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Logická tabulka - kam jedou dopravní prostředky?
Tento strukturovaný laminovaný úkol rozvíjí logické uvažování dětí a také jejich orientaci na ploše. Úkolem umístit obrázek dopravního prostředku do tabulky tak, aby souhlasil tvar v řádku a současně i směr /šipka) ve sloupci. Aktivita je vhodná pro děti předškolního věku a pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. zejména s autismem.

Geometrické tvary - dopravní značky
Dopravní značky děti baví. Tento laminovaný strukturovaný úkol je zaměřený na geometrické tvary. Děti přiřazují podle tvaru obrázek dopravní značky ke správnému geometrickému tvaru.

Kde se pohybují dopravní prostředky? Strukturovaná výuková pomůcka
Laminovaný strukturovaný úkol pro malé děti. Jejich úkolem je roztřídit obrázky dopravních prostředků do prostředí, kde se pohybují. Aktivita je také vhodná pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Dopravní škola. Soubor obrázkových úkolů a aktivit v pdf
Soubor Dopravní škola obsahuje celkem 65 stran A4, formát pdf.
Hlavním tématem jsou dopravní prostředky. Úkoly jsou zaměřeny na rozvoj slovní zásoby a logického uvažování. Děti se učí poznávat a pojmenovávat jednotlivé dopravní prostředky. Naučí se třídit obrázky do kategorií podle prostředí, barev nebo velikosti. Naučí se počítat podle obrázků a řešit jednoduché logické úkoly (logické řady a tabulky). Najdete zde také aktivity zaměřené na rozvoj grafomotoriky, zrakového vnímání a různé obrázkové skládačky.

Logické obrázkové úkoly pro malé děti. Strukturované učení ( soubor PDF)
V e-booku najdete na 70 stranách celkem 37 strukturovaných úkolů vhodných (nejen) pro děti s autismem, zaměřených na rozvoj logického uvažování. Děti se naučí poznávat a pojmenovávat věci kolem sebe, barvy, geometrické tvary, zvířata aj. Naučí se třídit obrázky do kategorií. Část úkolů rozvíjí předmatematické představy, děti se učí počítat podle obrázků a řeší jednoduché logické úkoly (logické řady a tabulky).

Přírodopis, Zvířata - stavba těla, strukturovaný úkol
Sada pěti strukturovaných úkolů zaměřených na stavbu těla zvířat. Každý list obsahuje kartičky s piktogramy zobrazující určitou část těla zvířat. Úkoly jsou vhodné i pro děti, které nezvládají čtení popisků. Děti se naučí popisovat stavbu těla hada, kočky, ryby, holuba a žáby.

Životní cyklus - vyprávění podle obrázků. posloupnost
Výuková pomůcka je zaměřena na rozvoj řečových schopností dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Děti se učí vyprávět (složit) životní cyklus složený ze čtyř obrázků.

Kdo bydlí na louce, v lese, na farmě a v ZOO. Strukturovaný úkol, Jiný svět
Třídění obrázků do skupin. Děti se učí jednotlivé obrázky pojmenovat a roztřídit do jednotlivých skupin. Úkol je vhodný pro děti předškolního věku a děti se speciálními vzdělávacími potřebami (autismus, dysfázie aj.)

Povolání, strukturovaný úkol, Jiný svět
Strukturované učení

Třídíme: Zvířata volně žijící / Domácí. Strukturovaný úkol
Úkolem je roztřídit obrázky zvířat do dvou skupin. Strukturované učení přináší dětem jistotu a jasný řád – každá věc má své místo. Je doporučováno pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, například s autismem, dysfázií či jinými obtížemi v komunikaci.

Třídíme do dvou skupiny : Zvířata domácí / v ZOO
Úkolem je roztřídit obrázky do skupin. Strukturované učení přináší dětem jistotu a jasný řád – každá věc má své místo. Je doporučováno pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, například s autismem, dysfázií či jinými obtížemi v komunikaci.


Jiný svět Třídíme potraviny
Strukturovaný úkol - děti mají rozdělit obrázky s potravinami do 4 skupin: ovoce, zelenina, pečivo, masné výrobky

Třídíme - zelenina/ovoce. Jiný svět
Strukturované učení přináší dětem jistotu a jasný řád – každá věc má své místo. Je doporučováno pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, například s autismem, dysfázií či jinými obtížemi v komunikaci. Úkolem je roztřídit obrázky do skupin - jídlo/zelenina

Třídíme - jídlo/pití. jiný svět
Strukturované učení přináší dětem jistotu a jasný řád – každá věc má své místo. Je doporučováno pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, například s autismem, dysfázií či jinými obtížemi v komunikaci. Úkolem je roztřídit obrázky do skupin

Třídíme - nádobí/nářadí. Jiný svět
Strukturované učení přináší dětem jistotu a jasný řád – každá věc má své místo. Je doporučováno pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, například s autismem, dysfázií či jinými obtížemi v komunikaci. Úkolem je roztřídit obrázky do skupin

Co je lehké? Co je těžké? Strukturovaný úkol
Strukturované učení dává dětem jistotu, řád, vše má své místo. Je vhodné pro děti se spec.vzdělávacími potřebami, např. autismus, dysfázie, MR a jiné komunikační poruchy. Úkolem je roztřídit obrázky podle váhy na těžké a lehké

Co je malé? Co je velké? strukturovaný úkol
Strukturované učení dává dětem jistotu, řád, vše má své místo. Je vhodné pro děti se spec. vzdělávacími potřebami, např. autismus, dysfázie a jinými komunikačními problémy. Úkolem je roztřídit obrázky podle velikosti na malé a velké.

Co je chlapce? Co je dívky? jiný svět
Strukturované učení dává dětem jistotu, řád, vše má své místo. Je vhodné pro děti se spec.vzdělávacími potřebami, např. autismus, dysfázie, MR a jiné komunikační poruchy. Tento strukturovaný úkol je zaměřen na třídění podle toho, zda věc patří chlapci nebo dívce

Co kdy nosíme. obrázkový strukturovaný úkol
Poznáš podle počasí, jak se obléknout? Obrázkové strukturované učení pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Ovoce - celé a půlené. Strukturovaný úkol
Strukturované učení dává dětem řád a podporuje jejich rozvoj. Vhodné pro autismus, dysfázii a další obtíže v komunikaci. Tento úkol je zaměřen na přiřazování obrázků ovoce - celého a půleného.